نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»  
نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»  

نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»   اخباري نيوز نقلا عن مبتدأ ننشر لكم نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»  ، نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»   ننشر لكم زوارنا جديد الاخبار اليوم عبر موقعنا اخباري نيوز ونبدء مع الخبر الابرز، نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»  .

اخباري نيوز خصص برنامج "روق يومك"، على الراديو 9090، تقديم شيماء حافظ ومحمد نشأت، حلقة اليوم، الخميس، للحديث عن "الناس بتوع آخر لحظة".

وقالت الإذاعية شيماء حافظ: "بقينا بتوع آخر لحظة، نفتكر إن عندنا امتحان ونذاكر على آخر لحظة، نفتكر إننا رايحين مناسبة ولا فرح وما عندناش بدلة فى آخر لحظة، وبنعمل الشغل فى آخر لحظة، ليه دايمًا بنستنى لآخر لحظة ونبقى عاوزين نعمل الحاجة؟".

وأضافت: "علشان ما تذاكرش على آخر لحظة، وتحب المذاكرة، لازم يكون عندك هدف، ولما تذاكر ابدأ بالمادة اللى بتحبها الأول، وقدم لنفسك مكافأة، واستخدم كل وسائل الراحة الممكنة بالنسبالك اللى هتشجعك على المذاكرة، وذاكر مع الشخص اللى بتحبه".

شكرا لكم لمتابعتنا ونعدكم دائما بتقديم كل ما هو افضل .. ونقل الاخبار من كافة المصادر الاخبارية وتسهيل قراءتها لكم . لا تنسوا عمل لايك لصفحتنا على الفيسبوك ومتابعة آخر الاخبار على تويتر . مع تحيات اسرة موقع اخباري نيوز . اخباري نيوز، نصائح تساعدك على المذاكرة من «روق يومك»  ، تابعونا علي مواقع التواصل الاجتماعي الخاصة بموقعنا ليصلكم جديد الاخبار دائمآ.

المصدر : مبتدأ